Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Ruud Versteeg - WaarBenJij.nu Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Ruud Versteeg - WaarBenJij.nu

Dubai

Door: ruudversteeg

Blijf op de hoogte en volg Ruud

24 Februari 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Zo. Dubai. Een eerste berichtje. Vanuit Dubai. We zijn dus veilig aangekomen in... Dubai. Op het vliegveld alleen al kijk je je ogen uit. De aankomsthal van Emirates beslaat 3 verdiepingen en in plaats van (rol)trappen ga je hier met een hele ruime lift voor 40 man(/vrouw) naar beneden. 4 ruime liften naast elkaar, welteverstaan. Alles is ontzettend uitgestrekt en megalomaan groot. Daardoor is het ook nergens druk op de luchthaven. We zijn rustig om ons heen aan het kijken en als we eindelijk bij de bagagebelt staan heeft bijna iedereen zijn of haar bagage al afgehaald. Dat gaat dus lekker snel bij Emirates allemaal!

Over Emirates gesproken; ik ben zeer over ze te spreken! Jeroen en ik zaten gezellig naast elkaar op een rij van 2 stoelen op de een na laatste rij. Ik voelde me daar zeer comfortabel, aangezien er geen andere lastpakken dan Jeroen naast me zaten en ik heb afgelopen donerdag meerdere keren van mijn geliefde schoonpapa gehoord dat je achterin het vliegtuig het minste risico loopt bij een crash! Alleen een crash bij opstijgen/landen overigens.. Bij crash op hoogte ben je nog steeds net zo hard de spreekwoordelijke sjaak als dat je voorin of middenin of ergens daar tussen in zit..
Maargoed, Emirates dus.. Stukken beter dan KLM! Als is het alleen maar om de prima maaltijd die je voorgeschoteld krijgt. Ik had een lekkere 'lamb curry' en het was zowaar smaakvol. En nog verbazingwekkender, het was genoeg voor deze Versteeg! Dus u begrijpt allemaal; Emirates is een uitstekende luchtvaartmaatschappij! Al hadden we dan wel weer 5 kwartier vertraging o.i.d., dus wat dat betreft was er nog geen positief nieuws te melden over Emirates..

Vandaag hebben we onze eerste halve dag Dubai erop zitten. We werden pas om half 2 een beetje wakker, dus de ochtend was alweer snel voorbij! Voordeel was wel dat we lekker van de vliegreis hebben kunnen uitrusten en vol goede moed op pad konden gaan. De zon was best wel een klap in het gezicht, als je zo buiten komt. Het leek zelfs dat de zon een stukje feller en warmer was vergeleken met Nederland, zo in onze korte broek en T-shirtje.. Maargoed, daar went een mens ook weer snel aan en wij dus ook. Vol goede moed gingen wij op zoek naar een ontbijtje en een Wifi-spot. Een ontbijt was snel gevonden, maar een wifi-spot niet.. Zelfs na een hele dag zoeken is er nergens in Dubai een fatsoenlijk bedrijf/organisatie/persoon die zijn/haar internet openstelt voor een toerist zonder een American Express blackcard.. Dan maar weer betalen voor Wifi in het hotel en hopen dat de verbinding het enigszins houdt..
Vandaag zijn we wel gezellig even Dubai ingeweest. We zijn voornamelijk een kijkje wezen nemen bij de Burj Dubai/Khalifa; de hoogste toren op deze aarde. Rond deze toren van Babel wordt er ook in allerlei talen gesproken, echter zijn dit allemaal toeristen die een kaartje hebben/willen om met de lift naar verdieping 124 te komen. Het was dus te druk om hiervoor in de rij te staan.. Hopelijk kunnen we hier de komende dagen nog wel even een kijkje nemen voor een luttele 25 euro! Maar mensenlief zeg, dat moet dan ook wel een fantastisch uitzicht geven.. Naast de Burj Dubai staat The Dubai Mall; 's werelds grootste overdekt winkelcentrum met een luttele 1200 winkels.. Er is hier van alles te vinden: van Dolce & Gabbana, naar H&M, naar Gucci for Kids, naar McDonalds.. Alles wat je maar wil.. Echt niet normaal dat er zo'n grote shoppingmall is, 3 verdiepingen hoog en volledig air-conditioned.. Ze kijken hier niet op een energierekeningetje meer of minder.

Overal waar je bent straalt Dubai uit dat er heel veel oliegeld is ingepompt. Er rijden ferrari's, bentley's, maserati's en de porsche is een Dubai wat de volkswagen golf in Nederland is.. De metrostations zijn allemaal voorzien van een airco en lijkt de metro in Amsterdam wel iets uit de oude Sovjet-Unie. Alles is hier schoon, mooi afgewerkt en voorzien van kleurtjes en lampjes.. Het lijkt soms net echt! Behalve als je hier alle import-Aziaten ziet lopen, voornamelijk Chinezen, Pakistanen en Indiërs.. En als je alle bouwputten ziet van projecten die niet eens zijn gestart of halverwege afgebroken wegens een gebrek aan financiële middelen door de kredietcrisis.. Zoals jullie begrijpen; genoeg rare dingen om te zien hier, in Dubai, dus!

• 25 Februari 2012 - 03:48

Germen:

Ik denk dat ik m'n vlucht maar omboek naar emirates airways ;). Geniet knul. Klinkt erg goed! X

• 25 Februari 2012 - 10:14

Matthijs:

Hee Ruud, ik had je nog helemaal geen goede reis gewenst, dus bij deze. Maar zo te lezen zal dat geen probleem worden! Haha wat heeft Emirates je betaald voor deze reclame boodschap;) Geniet ervan!

• 25 Februari 2012 - 10:42

Marina Van De Pol.:

Nou zo te lezen hebben jullie nog genoeg te zien in Dubai. Geniet er van en doe de groetjes aan Jeroen.

• 25 Februari 2012 - 14:27

Cis:

Klinkt goed allemaal!
    En dan in de linker balk die reisstatus: "ik ben terug over 101 dagen".............. (patser!) ;-) Doet me trouwens denken aan een sprookje... 101 nachten? Of waren dat er 1001? Volgens mij komt dat oorspronkelijk ook uit het midden oosten :-)

• 25 Februari 2012 - 15:43

Sander:

Wist je dat elke middelmatige voetballer daar een contract kan krijgen. Misschien iets voor jou?

Leuk je eerste reisverslag te lezen. Veel plezier en geniet ervan. Die 101 dagen zijn voorbij voordat je het in de gaten hebt.

• 26 Februari 2012 - 11:35

Tim:

Neef,

Klinkt goed, geniet er van!

• 26 Februari 2012 - 13:31

Martijn:

Uitslagen van 25-2 1e 0-0 tegen de beursbengels en 2e met 2-3 gewonnen bij tov

• 26 Februari 2012 - 18:17

Martin:

Hé Ruud, leuk verhaal. Ben je al wezen skiën? Kijk uit voor lawines trouwens. Heb je de vrouwen met de sluiers nog aangekeken? Kijk uit: een hand is zo afgehakt. Geniet ervan!

• 27 Februari 2012 - 08:54

Collega:

bouwputten door financiele crisis? misschien was het gewoon niet 3x goed.

• 02 Maart 2012 - 20:11

The Pons:

Leuk om met jullie mee te reizen.
    Mooie verhalen ! Emirates is ok, we know!
    Veel plezier en all the best !!!