Prachtige dingen en de balen hebben.. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ruud Versteeg - WaarBenJij.nu Prachtige dingen en de balen hebben.. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Ruud Versteeg - WaarBenJij.nu

Prachtige dingen en de balen hebben..

Door: ruudversteeg

Blijf op de hoogte en volg Ruud

13 April 2012 | Australië, Cairns

Dag lieve lezers, dag!

Om te beginnen wil ik iedereen bedanken die mijn verhalen leest en foto's bekijkt. Ik vind het heel leuk om alle reacties en opmerkingen te lezen, dus ga zo door! Deze blog schrijf ik met name voor ome Sander, want die vraagt zo duidelijk om een nieuw verslag. San, zijn de criminelen op Sint Maarten al voor je gevlucht ofzo?

Maargoed, ik was geëindigd bij Fraser Island op vrijdags.. Die zaterdag zijn we met de nachtbus naar Airlie Beach gegaan. Nachtbussen zijn inmiddels mijn grote vrienden, als ik kan slapen tenminste.. Deze busrit ging dat wederom prima, maar de busrit van Airlie Beach naar Cairns was wat minder.. Maar ja, je kan niet alles hebben uiteraard!
In Airlie Beach gingen de zon en wolken vrolijk verder met wat zij de hele week al hadden gedaan; schijnen en wegblijven. Zondag, maandag en dinsdag heb ik eigenlijk heel weinig gedaan, behalve genieten van de zon bij het zwembad van het hostel of bij de lagoon van Airlie. Wat een ontzettend goed weer was het, ideaal! Toevallig een Spanjaard ontmoet die met dezelfde vlucht als ik naar Bali vlieg, dus dat scheelt weer in taxikosten, haha..

Woensdagochtend moesten we uitchecken en 's middags gingen we met een zeilboot 3 dagen en 2 nachten over de Whitsundays cruisen. Alsof dat nog niet genoeg was, gingen we eerst 's ochtends met een vliegtuig over de Whitsundays vliegen.. Wat een ongelooflijk mooi uitzicht hebben we daar gehad! Het was echt ontzettend mooi; veel eilanden, veel boten, voornamelijk azuurblauw water en veel stranden en mooie baaitjes. Prachtig!
Gelukkig mocht het nog zo ver komen, want niet alles ging even goed.. De vlucht was in een vliegtuigje voor 4 personen + 2 piloten. In zo'n klein vliegtuigje had ik nog nooit gezeten, dus dat was wel grappig! Onze piloot werkte voor hetzelfde bedrijf, maar op locatie in Melbourne, dus vloog voor een van eerste keren boven Whitsundays en was beetje gespannen.. Leuk om te merken, als je zelf voor eerst in zo'n mini-vliegtuig zit. Maar omdat hij de weg nog niet goed wist, ging er een meer ervaren piloot mee.. Nouja, ervaren; de gespannen piloot was 24 en de ander 25 geloof ik. Ideaal baantje voor mij ook, volgens mij! Beetje ontspannen en toeristen vliegen.. Maargoed, bij het snelheid maken op de startbaan wil je bepaalde woorden als 'Abort!, Abort!' niet perse horen.. Deze woorden wel gesproken en de nieuwe piloot werd er niet bepaald rustiger door. Wij ook niet overigens.. Uiteindelijk bleek de snelheidsmeter niet aan te slaan en kon een monteur dit euvel verhelpen. Wij blij,want de uiteindelijke vlucht was dus fenomenaal!

's Middags op de boot dus, met in totaal 30 anderen.. Het was prima toeven op de boot, in de zon en met 30 graden erbij. Heerlijk om lekker ontspannen rond te varen, half te slapen of te genieten van de omgeving. Woensdagmiddag hebben we 2uur naar ons resort gevaren, ons mooie resort bekeken en een wandeling naar bergtop van eiland gemaakt voor mooie, romantische zonsondergang met 30 mensen! Ons resort was wel echt mooi, met groot zwembad en 20 meter verder begon het strand en de zee.
's Avonds hadden we de eerste partynight met thema Beachparty, maar wat niet echt een party bleek te worden.. Op de boot hebben we Duitse (ja sorry, ik ga er niet om liegen..) gasten ontmoet en besloten ik en een van die Duitsers ons pas verkregen stinger-suit (extreem strak pak tegen steken van dodelijke kwallen; soort wetsuit), incluis duikbril en snorkel uiteraard, aan te trekken naar de party. Was er niet eens een prijs voor beste outfits, lafaards! Echt party-avonden zaten er verder niet bij, aangezien wij enige groep in resort waren en onze groep bestond uit mensen die liever gingen slapen. Gelukkig hadden we in de bar wel een happy hour, dat bestond uit een half uur i.p.v. uur goedkope mixjes.

Afijn, dag 2 was weer helemaal top. Weer deed wat het moest doen, we zijn naar Whithaven Beach gevaren en daar enkele uren kunnen ravotten. Dit is een 7km lang strand dat in 's werelds top 10 van mooiste stranden schijnt te staan. Heerlijk zacht, fel, wit strand met een mooi zeetje erbij! 's Middags wezen snorkelen, wat opzich altijd wel leuk is.. Het water was niet zo helder als bij het pittoreske Prickley Pear (voor de Sint Maarten-fanaten onder ons), maar het was nog steeds wel gaaf! Koraal in allerlei verschillende kleuren, bewegend in de stroming. Vissen in allerlei soorten, kleuren en maten; wat een geweldige schepping!
De volgende dag was het snorkelen nog beter, al waren dezelfde soorten, kleuren en maten vissen weer aanwezig. Er werd wat voer in het water gegooid en er waren honderden vissen en visjes rondom mij, eten aan mijn handen en op mijn duikbril. Maar het mooiste was nog de 90cm grote schildpad die ongeveer 20 meter lang 2 meter onder mij zwom. Wat een mooie ervaring is dat!

Inmiddels zijn we dus al bijna een week in Cairns. Hier was het weer ook heel goed, tot de wolken sinds woensdag ineens in opstand kwamen.. Luisteren doen ze al helemaal niet goed en het regent hier al 2 dagen lang vrij veel.. Gister een tour gedaan naar Cape Tribulation; een van de weinige plekken op de wereld waar het tropisch regenwoud tot aan het strand grenst.. Ontzettend mooi gezicht en gaaf om te zien, alleen viel de rest van de tour wel erg tegen! Zeker voor het geld dat ik ervoor had betaald..
Ik baal niet zo vaak van het feit dat ik geen rijbewijs heb, maar dit was toch wel een van de keren. Ontzettend lang in een busje gezeten en maar af en toe uit kunnen stappen om dingen te bekijken oid.. Denk wel 5u in busje gereden en 5u dingen kunnen bekijken of ontspannen. Volgens mij is dit wel echt een ontzettend mooie trip als dat met eigen vervoer kan en nachtje in de auto slapen. Zo'n ontzettend groot tropisch regenwoud heeft wel iets aparts; ik vond het in ieder geval wel een mooie gewaarwording en het is zo'n ontzettend verschil met het Schothorsterbos.. Zoveel groen, zoveel bomen, zoveel planten; niet normaal gewoon! 's Middags nog een riviercruise gemaakt en een 3m lange krokodil in het wild gezien.. Ook echt supergaaf en uiteraard stond ik voorop de boot, met m'n neus 3m bij de croc vandaan :)

Verder zijn we van de week nog naar het Great Barrier Reef geweest, in het kader van 'nu we er toch zijn..' Heel apart om op 2u varen uit de kust het water in te springen en te beseffen dat je dus eigenlijk op volle zee zwemt. Al is het koraal uiteraard niet zo diep :) Maar hier weer eenzelfde hoeveelheid en verscheidenheid aan vissen en koraal gespot, maar het hoogtepunt van de dag was het zien van een 1m lange(/kleine) haai. M'n 1e wilde haai! :D Nu heb ik ongeveer alles wel gezien: kangaroos, een dingo, een krokodil, een schildpad en een haai! Ook wel gaaf om te beseffen :)
Deze tour deden we weer samen met de 2 Duitsers en hebben we de afgelopen dagen nog veel mee gechilled bij hostel, zwembad en lagoon van Cairns. Ben zelfs nog wezen stappen met die gasten, het moet niet gekker worden..

Nou, dit is weer een best verhaal geworden inmiddels.. Ik hoop dat het genoeg is, Sander? Morgen staat mijn laatste tour op het programma en dat schijnt een hele leuke te zijn, naar de Atherton Tablelands.. Ben benieuwd!
Daarna heb ik nog aantal dagen om bij te komen van mijn drukke reisschema de afgelopen 8 weken en om mij voor te bereiden op mijn nieuwe, drukke reisschema van de komende 8 weken! Alle vliegtickets zijn inmiddels allemaal geregeld en het is een feit; ik ga niet meer terug naar Australië, maar ga nog in Indonesië rondreizen. Ik kan echt niet wachten!
Rondreizen in Australië is ontzettend gaaf, maar het is wel een soort van de makkelijke manier gebleken. Het is eigenlijk Nederland, alleen slaap je niet thuis en spreek je Engels. Je komt toch voornamelijk mede-backpackers tegen en je komt niet echt heel ver uit je comfortzone ofzo. Daarom kijk ik uit naar Indonesië, naar Java en vooral Sumatra. Hier komen niet zo heel veel toeristen en zal het Engels spreken vast niet gewoon zijn. Ben zeer benieuwd hoe het daar gaat zijn en of ik mezelf daar misschien meer tegen ga komen..
Ohja, begrijp me niet verkeerd.. Ik kijk vooral uit naar Bali, maar dat is voornamelijk omdat Elise daarheen vliegt voor mij :) 9 weken zonder elkaar is best wel een lange tijd, zo blijkt.. En dat is niet altijd even leuk en makkelijk! Dus ik kan niet wachten tot ik Elise van het vliegveld op Bali op kan halen :)

Ciaoooo

  • 13 April 2012 - 05:04

    Germen:

    Hey grote vriend,
    Gek idee dat ik je verhaal voor t eerst in nl lees terwijl ik niet zo lang geleden nog in cairns was :). Veel plezier daar nog en ik mail juh! X

  • 13 April 2012 - 07:22

    Fleur:

    Hi Ruud, leuk verhaal! Alleen beetje jammer dat je niet op bezoek komt op mijn 1e verjaard... haha veel plezier nog en een hele dikke kus (ook van mijn papa en mama)

  • 13 April 2012 - 08:25

    Wouter:

    1 ding over die Duitsers: Judas!

    Voor de rest een tof verslag! Keep it up!

  • 13 April 2012 - 10:18

    Oma V D Kamp:

    Hoi Ruud.Wat leuk om via jou mee tegenieten van jou avonturen, je kunt altijd nog reisverslagen gaan schrijven ,als je niet weet wat je na deze fantastische reis wilt gaan doen Ruud blijf genieten en schrijven veel plezier op Bali en een mooie tijd daar samen met Elise groeten van opa doei.

  • 13 April 2012 - 14:35

    Janet:

    Ruudie!

    Zo supervet allemaal!:D Die stranden... en dat blauwe water...!

    Kan me voorstellen dat je zin hebt om Elise weer te zien. Zij jou ook. Heb haar namelijk vaak huilend aan de telefoon enzo...

    Enjoy!

  • 13 April 2012 - 22:16

    Sander:

    Mwwaaa......het kan ermee door....

    Nee man, superleuk verslag weer!!! Ben ook benieuwd naar de foto's van jou in je stinger-suit. Zal je schattig hebben gestaan. Die snorkelbril hadden we al gezien op eerdere foto's, dus die mag je overslaan. Zonder dollen, je maakt een bijzondere reis Ruud, met ervaringen die je nooit meer vergeet. Blijf genieten! Voordat je het weet zit je weer op je fietsje in echt Nederlands zomerweer (18 graden en motregen), door het Schothorsterbos (ook groene bomen), langs het Valleikanaal (ook met vissen) en het Sportfondsenbad (heeft ook helder water) naar de groene weiden van het sportpark aan de Rubenstraat (ook leuk). Maar eerst nog 8 weken Indonesie!!! Veel succes met je reis erheen. Trots op je man!!!

  • 14 April 2012 - 07:58

    Joost:

    Lekker Rudie! Die vrijheid om te doen, laten, zien en ervaren wat je wilt moet te gek zijn! Geniet er nog maar lekker van.

  • 14 April 2012 - 11:13

    Harm Oet Uelsen:

    Hé Ruud,

    Vanmorgen even de tijd genomen om over al jouw belevenissen te lezen. Ontzettend gaaf en... wat die Duitsers betreft toch wel lockere gasten als je maar even volhoudt en niet over voetballen praat.
    See you later mate

  • 14 April 2012 - 16:37

    Elise:

    Haha, leuk dat je zo vaak aan me denkt schat! En Janet, ik heb de tijd van m´n leven..!

  • 15 April 2012 - 11:02

    Ronald En Hennie:

    Hoi Ruud,
    Wat leuk om te lezen hoe het je vergaat aan de andere kant van de wereld. Er zijn ook zo veel mooie plekken op deze aarde. Wij zijn heel benieuwd hoe je Indonesië ervaart; de mensen, de cultuur (misschien wel een beetje een cultuurschok), de natuur. Wij zijn er in ieder geval dol op. Groetjes en nog heel veel plezier.

  • 16 April 2012 - 17:48

    Tinus:

    Zijn weer mooie en indrukwekkende belevenissen Ruud! Geniet van al het moois jongen! Gegroet!

  • 17 April 2012 - 07:58

    Peter En Renske:

    Leuk verslag weer Ruud, klinkt allemaal erg mooi en de onderwaterwereld is idd zo prachtig, geniet, ook in Indonesie straks !

  • 17 April 2012 - 18:41

    Ron:

    Hey Ruud,

    Fantastisch avontuur man....... echt gaaf om te lezen allemaal.

    Ben zelf drie weken naar Indonesie geweest..... 2 weken rondreis Java en 1 week Bali. Echt zo gaaf. Vooral Java was erg mooi. Grootste aanrader is de zonsopkomst bij de Bromo vulkaan. Moet je echt gaan doen.

    Veel plezier nog en geniet ervan.

    Groetjes

    Ron, Karin en de kids.

  • 18 April 2012 - 20:18

    Jentine Kuipers, Hgl:

    Hoi Ruud, leuk die verslagen van je. Zodra bekenden naar die kant van de aardbol afsteken, ga ik ze volgen.... En wat je schrijft over Australie, boeiend maar westers.
    Zijn ook heel benieuwd naar je avonturen in Indonesie, daar hebben we zelf ook enorm genoten en heel wat voetstappen gezet. Tip! Mocht je nog tijd overhebben, stap op een Pelni boot (goedkoop vervoersmiddel!) en gaat langs alle eilanden. Geniet straks in Indonesie, wij lezen iig mee. Selamat jalan!

  • 19 April 2012 - 07:21

    Peter:

    Hoi Ruud,

    Wat een gave reis maak jij man.
    Super. Geniet er maar heerlijk van.
    Zowel van Indonesie als van je kipje.

    Groetjes vanuit een heerlijk warm Hoogland. (11 graden en motregen)
    Ook leuk.

    Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 06 Feb. 2012
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 17138

Voorgaande reizen:

23 Februari 2012 - 06 Juni 2012

Rondje vd zaak..

Landen bezocht: