50!!! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Ruud Versteeg - WaarBenJij.nu 50!!! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Ruud Versteeg - WaarBenJij.nu

50!!!

Door: ruudversteeg

Blijf op de hoogte en volg Ruud

31 Maart 2012 | Australië, Hervey Bay

Shit, ik bedenk me net dat ik m'n vorige blog een week geleden heb geschreven, wat op dat moment de 24e van maart was.. Ik ben gewoon vergeten om aandacht te vragen voor m'n lieve moedertje, aangezien ze vorige week een jaartje ouder is geworden! Ik heb uiteraard heel netjes per sms gefeliciteerd en telefonisch gesproken vanuit hier.. Maar was ook wel leuk geweest om, aan het grote publiek dat ik inmiddels vast en zeker heb, bekend te maken dat ze officieel een ouwe taart van 50 is geworden!!! :D Mams, wat een eer hè, dat je hier gewoon genoemd wordt?

Maargoed, waar waren we gebleven? Alweer anderhalve week geleden zijn we dus in Brisbane neergestreken. Brisbane is de 3e stad van Australië en dat was ook wel te merken aan de drukte die er over algemeen heerste. Het weer was, uiteraard, niet al te best toen we in Brisbane waren.. We hebben 2 dagen beetje gechilled, de stad bekeken en de stad ingedoken. Donderdags zijn we naar de Australian Zoo afgereisd. Deze Zoo is opgezet door Steve Irwin, de held die krokedillen en slangen pakte maar gedood werd door een roggetje. Na zijn overlijden is dit dierenpark voortgezet door zijn familie en het is een heel mooi park. Alle vertrekken voor de beesten zijn echt ontzettend ruim en mooi opgezet, om zoveel mogelijk de natuur na te bootsen. Er zijn uiteraard heel veel krokedillen en slangen aanwezig, maar verder zijn er ook genoeg andere diersoorten vertegenwoordigd. Hoogtepunt van de dag was een show met vogels en krokedillen in het bijna 5000 plekken tellende stadion. Haha, echt te zot voor woorden! Maar wel mooi gezicht hoe die krokedillen naar een prooi happen uiteraard!
Een voordeel van deze dag was dat het ontzettend rustig in het dierenpark was en we overal de tijd en ruimte hadden om rond te kijken. Het nadeel was dat de oorzaak lag bij het feit dat het echt de hele dag heeft geregend, op 5 minuten na toen we droog zaten in het stadion. 's Middags was het uitgegroeid tot een echte tropische regendag, het regende zo lang en zo hard dat wegen half onderliepen. Onze bus kon niet veranderen in een boot, maar gelukkig konden we nog thuis komen, omdat we werden opgepikt door een andere bus.

Dat weekend zijn we zaterdags naar Moreton Island geweest. Het 3e grootste zandeiland ter wereld voor de kust bij Brisbane. Hier hadden we een mooie tour geboekt met een 4x4 jeep en een knotsgekke tourguide. Die gozer was maar iedere keer aan het zingen en grapjes maken, al kon ik het niet altijd verstaan door het ontzettend platte en snelle Australisch Engels hij aan het praten was, haha. Maargoed, iedereen was zijn 'bro', 'mate' of 'buddy'. Rijden kon hij gelukkig ook wel vrij goed; hij was nogal wat aan het slippen en slingeren op het eiland. Alle wegen zijn zandwegen en niks van asfalt en alle paden dienen zoveel mogelijk kuilen en hobbels te bevatten. Wel gaaf om mee te maken en ook om lekker 90km per uur op het strand te rijden. Het weer was gelukkig iets meer opgeknapt, waardoor het een prima dag toeven was!
In de jeep zaten we met 4 Chinezen (hoe kan het ook anders), waarvan er 1 zelfs 'goeielmoggel' kon zeggen omdat ie in Nederland had gestudeerd.. Ook waren er nog 4 Nieuw-Zeelanders in de jeep en dat waren wel geschikte peren, dus hebben we aardig mee kunnen ouwehoeren! Na een dag helemaal door elkaar geschudt te zijn, was het ook weer heerlijk om op vaste grond te staan en op bed te liggen.

Daarna zijn we enkele dagen in Noosa geweest, waar het gelukkig erg mooi weer werd. Het was daar 2 weken niet al te best weer geweest, maar ik heb heerlijk 2 dagen bij het zwembad en op het strand kunnen ontspannen! Wat gaan de dagen snel dan zeg, als je helemaal niks doet maar wel lekker bruin wordt. Mocht ook wel weer een keer, want mijn bruine kleur was klein beetje vervaagd en ik moet op Bali natuurlijk nog wel beetje mee kunnen doen met Elise haar bruine huid!
De eerste avond bij een free 'bbq' (bestond uit brood, worstje en gebakken uitjes, maar wel zoveel als je wilde) bij toeval bij een Nederlander aan tafel gezeten. Met hem ben ik nog een avond paar biertjes wezen drinken en de volgende avond zijn we vrij goed wezen stappen. Was wel gezellig om onder het genot van een alcoholische versnapering beetje te lol te trappen!

Vanuit Noosa zijn we naar Hervey Bay gereisd en afgelopen 2 dagen zijn we op Fraser Island geweest; het grootste zandeiland ter wereld. Moreton Island is ongeveer 40km lang en Fraser ongeveer 120km. Klein verschilletje dus nog.. Hier hadden we ook een tour geboekt, maar bleek uiteindelijk niet met 4x4 jeeps maar met een 4x4 bus te zijn. Beetje jammer, want uiteraard wat minder avontuur. We moesten wederom vroeg op en dat nog wel tijdens een vakantie.. De eerste ochtend was niet zo speciaal, al blijft het een avontuur om op van die zandwegen a la Belgische kwaliteit rond te rijden. We hebben beetje door regenwoud gewandeld en naar een meertje gelopen, wat alleen regenwater bevat. Aangezien het de laatste weken ontzettend veel geregend had, was het water ook heel troebel geworden omdat het water veel hoger stond dan normaal.
's Middags zijn we naar Lake McKenzie geweest; het bekendste meer van Fraser Island. Het weer was opzich prima, helaas waren er ook vrij veel wolken en deed dat de schoonheid van het meer denk ik wel wat teniet. Maar onze tourguide kwam al snel met 2 rugby's aanzetten en werd er al snel een aantal spelletjes gespeeld, wat eindigde met een rugbymatch in het water. Hiervoor hadden de meesten elkaar nog niet echt gesproken, maar bij dit meer kwam dat wat meer op gang.. We zijn vooral veel met een Canadees en een Indische Engelsman opgetrokken; zij waren gelukkig ook liefhebbers van goeie humor, dus grapjes over Duitsers en de huidskleur van de Indische Engelsman werden smakelijk verteld. Verder waren er nog wat andere Engelsen en Duitsers waar we mee optrokken en 's avonds drankspelletjes mee hebben gedaan. Het was wederom een zeer korte nacht van 5u slaap en de volgende ochtend was dan ook nog even lastig wakker worden. Gelukkig ging dat al weer vrij snel in de hobbelende wagen.

De tweede dag, gister dus eigenlijk, was echt een heel gave dag. 's Ochtends was het nog heel mooi weer, maar eind van de ochtend trok het heel mooi open. We zijn naar 4 of 5 verschillende plekken gereden, de een nog mooier dan de ander. Een van de hoogtepunten was een grote rotswand die uit zee omhoog rees. Een heel mooi uitzicht vanaf hier over het eiland, zee en baaitjes. Vanaf boven zagen we nog een schildpad zwemmen, welke schijnbaar ruim een meter groot moest zijn. Ik ging samen met de Canadees beneden nog de zee in om te kijken of we de schildpad konden vinden. Gelukkig stonden we op een zandbank en zijn we niet te ver de zee ingeweest, aangezien enkele gasten vanaf de rots op dezelfde tijd een haai van 2m zagen zwemmen ergens, hehe. Maarja, je moet uiteraard wel een beetje plezier maken tijdens het leven!
Een andere mooie plek was Champagne-rots genoemd. Hier kwam de zee over een rotspartij slaan en dan lijkt het echt net champagne, als het water dan weer wegloopt. Het weglopende water bleef staan in ondiepe poeltjes van water, waar je heerlijk kunt genieten van de zon. Hier hebben we bijna 2 uur kunnen vertoeven en genieten van de volop schijnende zon!
Hierna volgde weer een nieuwe spannende rit terug, een prima Mexicaanse maaltijd en een boottocht van bijna een uur terug.. Nog een gaaf gesprek gehad met de Canadees, die eigenlijk voor 3 weken wegvluchtte van huis omdat hij bang was om z'n relatie te verbreken. Ook wel eens een mooie afwisseling, van het verder vele plezier dat ik hier mee mag maken!

Nou, dat waren de afgelopen avonturen wel weer een beetje.. Ik probeer op het moment ook foto's te uploaden, dus wie weet hebben jullie mazzel en kunnen jullie én mijn blog lezen én wat foto's bekijken!
Vanavond gaan we met de nachtbus naar Airlie Beach, waar we hopelijk maandag tot met woensdag naar Whitsundays kunnen gaan varen. Bus is geboekt, alleen hostel en boottocht nog niet. Maar komt vast goed! Vandaaruit ga ik nog naar Mission Beach/Magnetic Island en eindig ik in Cairns. Het gaat alweer vrij hard deze laatste weken, moet ik zeggen! Dankzij mijn veranderde plannen ben ik nog maar 2,5 week in Australië, voordat ik nog voor 7 a 8 weken in Indonesië ben. Al zal dat vast ook een gaaf avontuur worden en het wordt hopelijk ook wel een klein beetje leuk om Elise dan weer te kunnen begroeten! Als ze maar lief doet dan..

• 31 Maart 2012 - 13:07

Sander:

Mooi verslag weer Ruud! Top dat je er zo van geniet. Doe voorzichtig en onthoud goed:

"Because when they strike it can be that quick that if they're within range, you're dead, you're dead in your tracks. And his head weighs more than my body so it's WHACK!" (Steve Irwin)

• 11 April 2012 - 21:14

Sander:

Hellooooo....... Het laatste verslag is al weer van 31 maart hoor!!!!