Halfway there - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Ruud Versteeg - WaarBenJij.nu Halfway there - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Ruud Versteeg - WaarBenJij.nu

Halfway there

Door: ruudversteeg

Blijf op de hoogte en volg Ruud

24 Maart 2012 | Australië, Byron Bay

Nou, we zijn ongeveer halverwege.. We zitten in Brisbane, wat ongeveer tussen Sydney en Cairns ligt en we zitten ongeveer op de helft van onze Australië-trip-tijd. Vandaag over 4 weken vliegt Jeroen vanuit Cairns naar Melbourne en vandaag over 4 weken + 1 dag vlieg ik vanaf Cairns naar Denpasar, Bali, Indonesië. Nu lijkt het net of we zin hebben om er vanaf te zijn, maar dat is alleen maar schijn, hehe.

Nu vanaf halverwege gaat het wat mij betreft pas echt beginnen! We gaan nu richting het tropische klimaat en bijna langs de gehele kust vanaf nu ligt het Great Barrier Reef. Om eerlijk te zijn vormt deze natuur voor mij toch wel echt de hoogtepunten van mijn trip hier in Australië. Ben wel zeer benieuwd hoe toeristisch en drukbezocht het allemaal is, maar dat ervaren we vanzelf wel..

Terug naar Byron Bay. De dag na onze dolfijnentoer per fiets was het weer wederom niet zo best en kwamen we in contact met 2 jongemannen, toevalligerwijs uit Nederland. Overigens echt toevallig, aangezien we tot nu toe weinig Nederlanders tegen zijn gekomen. Het zijn toch veelal Duitsers (ja echt, jammer maar helaas!), Engelsen of Scandinaviërs.. Maargoed, die Nederlanders waren wel puike gasten ook! Een reisde al ruim 5 maanden alleen en de ander was 'n vriend die voor 3 weekjes op bezoek kwam. Kijk, dat zijn nog eens vrienden! Dat soort vrienden zou ik alleen maar in mijn dromen tegenkomen, die zo zijn begaan met mij dat ze mij op komen zoeken..
Maar we zijn met die gasten lekker wezen chillen en zowaar biertjes wezen doen in de bekendste backpacker-bar kroeg van Byron Bay en misschien wel van de Australische westkust. Wat een ervaring was dat! Echt een geweldige avond gehad, de volledige nog geen 2 uur dat we er waren! Er stonden allemaal picknicktafels in die tent en iedereen stond daarop te dansen en te hossen op fantastische hits van onder andere The Jackson Five. Het was echt genieten geblazen om tegen de konten van allerlei verschillende jongeren aan te kunnen kijken, nietsvermoedend buiten de maat dansend en genietend van het jong zijn en kijken of er wat te halen viel voor eenieder.. Ik weet het, ik word oud..
Achteraf was het toch wel leuk om even mee te maken en een paar goudgele rakkers naar binnen te werken! Uiteraard de avond afgesloten bij de welbekende schranstent 'AbraKEBABra'. Nou, doe mij broodje Hadi maar hoor!

Enkele avonden later raakte ik aan de praat met een Israëliër en een Duitser en zouden we met z'n 3en even een drankje gaan halen ergens. Even ontspannen van alle drukte die we overdag ervaren, maar het rondde uit in een vreemde en bizarre avond.. De Duitser haakte al af voor we goed en wel op weg gingen, maar uiteraard geen kwaad woord over Duitsers tussen een Nederlander en een Israëliër!
Met z'n 2en overgebleven gingen we op pad en op aanraden van m'n mattie gingen we naar een voor hem bekende tent. Daar lekker gechilled en zitten ouwehoeren en op gegeven moment gingen we even aan achterkant van die bar koekeloeren. Blijken er nog zeker 40 mensen buiten te chillen en de voornaamste bezigheid was het roken van allerlei soorten wiet en hasj. Ik als zeer nette Nederlander heb nog nooit wiet of hasj gebruikt, wat de meeste mensen hier maar niet kunnen geloven. Maargoed, de Israëliër hield wel van een 'smoke' en we gingen aan tafel zitten op een open plekje. Zat ik tegenover 2 Nederlandse vrouwen die samen met een camper aan het reizen waren. Ze hadden toevalligerwijs kort haar en waren enigszins mannelijk gekleed (stereotyp?). Naast mij zat een Australiër die midden in de outback woonde, zijn eigen wiet teelde en nu in z'n uppie met de auto zijn eigen land aan het bereizen was.. Samen met een als een gek smokende Israëliër en een Nederlander die geen drugs aanraakt was het een nogal bont gezelschap. Ik heb me in mijn hele leven nog maar weinig op een plek geweest waar ik zo niet erg thuishoorde, haha. Maar al met al was het een hele aparte, maar geen verkeerde avond.

Helaas was het weer in Byron Bay niet zo best, dus heb ik eigenlijk alleen de laatste dag op het strand kunnen liggen.. De afgelopen dagen zijn we in Surfers Paradise geweest. We hebben welgeteld 0 surfers gezien, aangezien niemand er meer schijnt te surfen. Ze pretenderen het Miami van Australië te zijn, maar ik denk eerder aan het Chersonissos of Lloret de Mar van Australië. Uiteraard weer helemaal onze plek!
We zaten op de kamer met Hong, alias 'Tjap-tjoi' en Chris, een nogal aanwezige 36-jarige Fillipijns-Australische vrijgezel die 2 weekjes op vakantie was.. De laatste avond zijn we met Chris en een Spanjaard die amper Engels sprak in een bar beland. We weten nog steeds niet of Chris alleen een baan had, of toevallig ook nog in de nachtelijke uurtjes enigszins bijkluste.. Hij gaf in ieder geval geld uit als water! Gezellig een avondje biertjes zitten tanken met een vrij hoog tempo op kosten van de zeer geliefde Chris. Nou, dan zeg ik als zuinige Hollander uiteraard geen 'nee'. Vanmorgen was wel enigszins zwaar opstaan, moet ik eerlijk zeggen, voor weer een nieuwe reisdag..

Nu dus veilig aangekomen in Brisbane! Het weer is nog steeds niet al te best, maar schijnt van het weekend weer beter te worden.. Al zitten we volgens mij lekker in de regenperiode, waar ze amper last van hebben gehad dit jaar.. Maar op een of andere manier gaat het overal regenen waar wij naar toe gaan! Halverwege Brisbane - Cairns zijn de wegen inmiddels ook weer onbegaanbaar dankzij overstromingen o.i.d.
Dan maar eerst in Brisbane genieten.. We gaan donderdag (overmorgen dus) naar the Australian Zoo, ooit opgezet door Steve Irwin. Wie weet staat ie er zelf nog wel opgezet! En zaterdag gaan we naar Moreton Island, beetje snorkelen en dolfijnen en schildpadden spotten, hopen wij..

Nou, dat was het wel weer zo'n beetje! Dan sluit ik af met de mededeling dat ik mij op Bali niet verdacht ga gedragen, naar aanleiding van het positieve nieuws dat er van de week 5 vermoedelijke terroristen zijn doodgeschoten en daarna pas voor ondervraging aangehouden.. Scheelt dat het dus wel weer stukje veiliger is, als ik er ben en hopelijk zijn ze voor mij wat liever!

Kusjes!

PS: Het is nu inmiddels zaterdagavond en we hebben alles al achter de rug, maar dat komt vast een volgende keer terug..

  • 24 Maart 2012 - 13:10

    Oma V D Kamp:

    Hoi Ruud ,wat kan jij gezellig vertellen ,ik zei toen je weg ging zul je
    braaf zijn en zie daarje laat je niet verleiden. geweldig.houden zo .
    ruud geniet lekker, blijf leuke verhalen schrijven, wie had ooit kunnen bedenken dat jij met je oude oma van af de andere kant van de wereld ging
    mailen .doei groeten van opa .

  • 24 Maart 2012 - 14:49

    Germen:

    Lekker verhaal weer Rudolf! Beetje jammer dat je niks vertelt over je afgeschoren baard...

    Xje

  • 24 Maart 2012 - 16:03

    Sander:

    Wat een goede verhalen. Top om het zo te beleven. En dan een broodje bij AbraKEBABra......haha geweldig! Succes weer op je volgende bestemming.

  • 24 Maart 2012 - 18:42

    Arjen:

    Wees blij dat je vrienden hebt!

    Maar rooie ook aan het bier? Wat is er gebeurd? Zoals jullie begrijpen, missen wij jullie absoluut nog niet bij voetbal...

    Veel plezier weer!

  • 25 Maart 2012 - 11:01

    Tim:

    Klinkt mooi Ruud!

    Ik lees hierboven iets over een afgeschoren baard? Wasdaa? Grapje toch?

    Enjoy!

  • 25 Maart 2012 - 12:48

    Denise:

    Klinkt goed Ruud! Geniet ervan!
    Liefs

  • 25 Maart 2012 - 15:21

    Jet Van Muijen:

    Ruud , ik lees je verslag met veel plezier en wens je het allerbeste en vooral veel genieten down-under.

    Groet Jet

  • 25 Maart 2012 - 15:35

    Dana:

    Leuk verhaal weer! Blijf genieten van alles.. X! Ps. Goed dat je je baard er inderdaad af hebt gehaald! ;)

  • 26 Maart 2012 - 19:29

    Renske En Peter:

    Leuk te lezen Ruud wat je allemaal meemaakt, we blijven je verhalen volgen !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 06 Feb. 2012
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 17145

Voorgaande reizen:

23 Februari 2012 - 06 Juni 2012

Rondje vd zaak..

Landen bezocht: