Hi, how are yah! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Ruud Versteeg - WaarBenJij.nu Hi, how are yah! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Ruud Versteeg - WaarBenJij.nu

Hi, how are yah!

Door: ruudversteeg

Blijf op de hoogte en volg Ruud

14 Maart 2012 | Australië, Byron Bay

Inmiddels hebben we Sidney al enkele dagen achter ons gelaten en nu ik dit typ zijn we in Coffs Harbour aanbeland. In Sydney hebben we nog heerlijk weer gehad. We hebben de stad nog goed kunnen bekijken, door parken gewandeld en gewoon lekker in de stad gechilled! We hebben tevens een bustour gedaan, ja echt, een bustour.. Als echte toeristen hebben we gebruik gemaakt van een ouderwetse Engelse dubbeldekker en zaten we bovenin de stad te bekijken.. Meestal een succes, al was het soms vervelend met die wapperende lange haren die ik me aangemeten heb. Maargoed, het gezegde luidt 'wie mooi wil zijn moet pijn lijden' en zoals jullie begrijpen; ik lijd vaak hevige pijnen! Verder hebben we Sydney dus wel mooi van alle kanten kunnen bekijken en zijn we ook nog naar het bekende Bondi Beach geweest. Helaas niet meer in het zogenaamde tv-programma terecht gekomen (een soort nieuwe babewatch, volgens mij..)

In Sydney hebben we nog wat meer kunnen wennen aan de Australische gebruiken als 'hi, how are yah' en 'no worries'. Mensen zijn hier allemaal heel erg vriendelijk wat voor toeristen nogal prettig is uiteraard. Maar ook naar elkaar toe zijn ze vriendelijk ingesteld.. Als je ergens wat wilt bestellen groeten ze je met 'hi, how are yah'. In het begin ben je dan wel erg geneigd om constant te vertellen dat het toch wel heel erg goed met mij gaat en stort ik m'n hart uit dat ik op reis ben, erg aan het genieten ben, maar stiekem toch ook m'n vriendinnetje thuis wel een beetje mis.. Maar dat is dan weer niet echt de bedoeling, als je in een broodjeszaak staat en alleen 2 broodjes gezond wilt bestellen! Dus na enkele keren waren we ook hier helemaal aan gewend..

De laatste dag in Sydney was het weer op z'n zachtst gezegd niet al te best.. Dus zijn we 'm vooral wezen ontspannen, want dat is nogal belangrijk met ons drukke leven hier! Verder hebben we beetje bekeken hoe onze reis er verder uit gaat zien.. De dag erna voor dag en dauw op om met de bus naar Port Macquarie te gaan.. Inderdaad, het welbekende! Gezellig 5 minuutjes door de stromende regen naar de bus lopen, maar gelukkig stond ie al klaar! Onderweg naar Port M. werd het weer steeds beter en toen we aankwamen was het precies zoals we besteld hadden: Zon en een strakblauwe lucht! Uiteraard had Jeroen er iets meer problemen mee, maar het mocht de pret niet drukken.. Als Hollandse toeristen meteen een fiets gehuurd en de omgeving verkend, oftewel: linea recta naar zee fietsen en we hebben nog een leuk natuurparkje meegepakt.. Helaas hebben we er geen wilde koala's gezien, maar wel genoeg hele grote vleermuizen.. Er hing een gezellig sfeertje!
De volgende bleek het in de zon toch wel heel erg warm te zijn, dus verstandig als wij zijn hebben we rond het middaguur voornamelijk de schaduw opgezocht.. 's Middags konden we lekker bij het zwembad van het hostel terecht en ben ik nog even naar zee geweest! Het was te koud om te zwemmen, dus de vuurdoop heb ik nog maar even uitgesteld..

Ons hostel was best wel een leuk en gezellig hostel.. Er waren veel (overdekte) hangplekken om beetje te socializen en dergelijke en om daar rustig te kunnen eten.. De kamers waren prima, helaas leek het of ze de matrassen hadden gehalveerd om kosten te besparen. De lattenbodems waren prima door de matrassen heen te voelen! Aan andere kant waren we overdags zó druk geweest dat we 's avonds al snel vermoeid en wel in slaap konden vallen..

Inmiddels zijn we dus weer met de bus verder gereisd en in Coffs Harbour aanbeland. Hier doet het gezellig Amerikaans aan allemaal! We zitten in een soort van hostel/motel met voor ons een restaurant/bar/sportscafe, vooral heel groots en ongezellig opgezet allemaal. Maar voor een luttele 6 euro heb je hier een prima steak hebben we ondervonden en met dat soort prijzen mag je je hier gelukkig prijzen (woordspeling, haha). De kamer is wederom schoon, al hoop ik dat de kakkerlakken en spinnen etc. ook dit maal weer buiten de deur blijven! Het is nu een mooie tijd om lekker te gaan slapen en morgen op tijd op te staan; de golven schijnen 's ochtends nog wat beter en wilder te zijn, dus morgenvroeg gaan we de zee trotseren! Eerst maar eens met bodyboards; surfen komt later wel..

Verdere update: Nu ik eindelijk weer internet heb en dit schrijf zijn we aanbeland in Byron Bay, onze stop nadat we uit Coffs Harbour zijn vertrokken.. Byron Bay staat bekend als een hippie-stadje en je ziet dan ook regelmatig wat oude, verstrooide hippies buiten lopen. Of ze zitten buiten te chillen, muziek te maken, te genieten, alcohol te drinken en een jointje te roken; ze zijn dus voornamelijk erg druk met van alles en nog wat!
Ook zijn ze heel goed in het genieten van de buitenlucht, want er zijn er genoeg die iedere nacht een buitenslaapplek claimen! Over het algmeen kan dat ook prima met de temperaturen hier! Helaas zijn de wolken in Australië hier zo idioot dat ze hebben besloten de afgelopen 3 dagen voornamelijk boven Byron Bay te hangen, dus het is voornamelijk warm, zonder zons.

Byron Bay staat ook wel aardig bekend als party-stad en het lijkt wel alsof we oud worden, want daar hadden we gisteravond in ieder geval nog weinig zin in.. Iedereen was zich aan het opdirken en indrinken en als je daar zelf geen behoefte aan hebt, kun je je lichtelijk ongemakkelijk voelen op z'n tijd.. Maargoed, daar zetten we ons ook vast wel weer overheen! Vandaag hebben we heel lekker uitgeslapen en zijn we met de fiets naar meest oostelijke punt van Australië geweest. Daar hadden we mooi uitzichtje over zee, over verschillende baaien en het mooiste van alles: we zagen een grote groep dolfijnen lagen in een tros vissen! Wat een gaaf gezicht zeg and it really made my day.. Dat soort ervarinkjes mogen wel vaker voorbij komen hier! :)

Toedels!

• 14 Maart 2012 - 07:58

Robert Sluis:

Klinkt super allemaal! Veel plezier;)

• 14 Maart 2012 - 08:18

Frank:

Gretigg!

• 14 Maart 2012 - 09:45

Dana:

Heel erg leuk! :) Geniet ervan! Dikke kus vanuit hier! X! Ps. Ik heb gister te horen gekregen dat ik op jou lijk, haha. Tja.. Ik heb ook wapperende lange haren, maar of ze dat bedoelde is de vraag.. ;) GENIET!

• 14 Maart 2012 - 13:57

Germen:

Foto's (ik weet dat uploaden zuigt, dus succes!)!

• 15 Maart 2012 - 03:07

Jeroen:

Ik mis bij het stuk over Port Macquarie de gigantische oorwassingen die je hebt gekregen met tafeltennis...

Is maar een detail, maar wel een belangrijke offcourse!