Mardi Grass Gay and Lesbian style! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ruud Versteeg - WaarBenJij.nu Mardi Grass Gay and Lesbian style! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ruud Versteeg - WaarBenJij.nu

Mardi Grass Gay and Lesbian style!

Door: ruudversteeg

Blijf op de hoogte en volg Ruud

04 Maart 2012 | Australië, Sydney

Dag lieve mensen en volgers van m'n blog!

Hier weer een berichtje vanuit Australië.. We zitten inmiddels in Sydney, maar ik zal even netjes bij het begin beginnen. Ik had uiteraard al geschreven dat we veilig en wel in Melbourne waren aangekomen. Daar zaten we 2 nachten in een prima hotel. De kamer was niet zo heel groot, ongeveer net zo groot als de gemiddelde zeer kleine studentenkamer. Maar alles was aanwezig en we hadden een prima douche en poepdoos. De dagen in Melbourne waren zwaar in verband met de jetlag. Meestal was ik 's middags al helemaal kapot en had ik 's avonds al veel zin om te slapen, maar werd ik toch alweer om 6u of uiterlijk 7u wakker. Dat zijn uiteraard geen gewenste tijden voor deze korte vakantie! Verder viel Melbourne als stad ook nogal tegen. Eigenlijk is het vooral een kunst, cultuur en business stad. Nou, wij zijn hier in ieder geval niet gekomen voor kunst. Tevens niet voor cultuur. En al helemaal niet voor zaken, aangezien we allebei kans- en werkloos zijn! Het weer was daarnaast ook niet je-van-het, waardoor we eigenlijk vrij snel klaar waren met Melbourne. Het leukste was dan nog wel om een heel groot park met alleen maar stadions te zien. Onder meer het tennispark van de Australian Open, met de welbekende Rod Laver Arena. Ook een groot olympisch stadion, met waarschijnlijk een 'footy'-club als bespeler. Er was nog een zwemstadion aanwezig, een groot stadion waarvan we geen idee hadden waar het voor was. And last but not least, een cricket-stadion voor 80.000 toeschouwers. En ja, wij vroegen ons ook al af hoe ze in vredesnaam aan 80.000 idioten denken te komen om naar cricket te gaan kijken.. Een grote publiekstrekker is het zogeten Federation Square, met allerlei geschiedenis etc. van Melbourne en Australië. Toen wij de weg ernaar toe vroegen aan iemand, bleken we de dag ervoor al op het plein geluncht te hebben. De oplettende lezer begrijpt: Het plein had dus een erg grote indruk achter gelaten!

Op de hotelkamer in Melbourne hebben Jeroen en ik wel goed kunnen bekijken welk plan we gingen opstellen om de oostkust te bereizen. Het huren van een camper leek erg gaaf, alleen ook nogal duur en niet zo praktisch met ondergetekende die geen rijbewijs in z'n bezit heeft.. Uiteindelijk hebben we besloten om met de bus te gaan en hebben we 3 maanden de tijd om vanuit Melbourne naar Cairns te reizen, bijna 4000 km noordelijker aan de oostkust. Met deze busreis kunnen we zelf bepalen waar we willen stoppen en hoe lang we ergens willen blijven. Tevens hebben we een pakket met enkele uitstapjes erbij geboekt; - een halve dag surfles, om te kijken of we goed of heel goed zijn..
- een 2 daagse trip naar Fraser Island
- een 3 daagse trip naar Whitsundays
- een dagtrip naar het Great Barrier Reef.
Vooral de laatste 3 tripjes lijken mij zeeeer de moeite waard en even 'googlen' op deze namen en op 'afbeeldingen' klikken wordt dan ook zeker aanbevolen. En dat is uiteraard niet om andere mensen jaloers te maken! Het is gewoon mijn bedoeling om jullie te informeren..

Maargoed, met Melbourne waren we dus al snel klaar.. Vrijdagochtend moesten we het hotel uit en die dag gingen we ook maar de busreis boeken. Tevens hoopten we dezelfde avond nog met de nachtbus naar Sydney te reizen. Sydney ligt nog geen 800km noorderlijker van Melbourne, dus die trip was zo gepiept! Veronderstelden wij tenminste.. Gelukkig hoorden we dat er in Sydney zaterdags een ontzettend gaaf festival zou zijn, namelijk 'Mardi Grass for gay and lesbian people'. Jeroen was dan ook helemaal in z'n nopjes toen we hoorden dat we, weliswaar met een omweggetje, met de nachtbus naar Sydney konden! De omweg was echter iets langer dan gepland, aangezien we toch een goeie 16u in de bus hebben gezeten.. Een zeer plezante reis, zoals iedereen begrijpt! Gelukkig hebben we de laatste 9u in een bus gezeten waarvan de koppeling niet goed werkte en die constant en onafgebroken een ontzettend irritante PEEEEEEP als waarschuwing aangaf, omdat er ergens een 'air leak' was.

Helaas, we kunnen uiteraard niet alles hebben en we waren wel blij dat we alsnog veilig en wel in Sydney aankwamen. Zoals ik inmiddels gehoord heb is het op het nieuws dat er grote overstromingen zijn bij Sydney.. Tijdens de busreis hebben we over ondergelopen wegen gereden en waaide het ontzettend hard, maar eenmaal bij Sydney hebben we alleen heel veel water gezien bij ons hostel die schuin tegenover de zee stond.. Maar ook dat hebben we weer overleefd! Dit hostel lag ver buiten het centrum, maar was enige die we nog konden boeken ivm het uitbundige Mardi Grass. Dit hostel hadden we voor 1 nacht geboekt en inmiddels zitten we in een hostel in het centrum van Sydney. Wat een fantastische stad is dat! Helemaal met een vrolijk schijnende zon, zoals vandaag ongeveer de hele dag! We zijn lekker onze straat uitgewandeld en kwamen bij het Sydney Opera House en de Sydney Harbour Bridge uit. Wat een fijne architectuur! En het gaf bij mij ook wel echt het besef van 'wow, ik ben aan de andere kant van de wereld in Sydney'. Echt gaaf!

Inmiddels zijn we terug bij het hostel, wat ook weer een prima hostel is.. We liggen met z'n 4tjes op een kamer en ik heb een anderhalfpersoons bed geconfisqueerd, dus vannacht wordt het heerlijk tukken! Nu ik dit typ is er wel een klein plaatselijk buitje losgebarsten en gaat het gigantisch tekeer, haha. Scheelt dat we er al een mooie dag op hebben zitten :).

Komende dagen maar eens lekker Sydney gaan bekijken. Vanuit de bus en de korte ervaring van vandaag lijkt het een zeer mooie en levendige stad! Dus waarschijnlijk kunnen we ons hier nog wel aantal dagen vermaken! Daarna gaan we ook eens kijken wat de volgende stop zal zijn, vanuit Sydney. Hoogstwaarschijnlijk zullen wij de komende weken wel heerlijk op de stranden van Byron Bay, Surfers Paradise en Brisbane bevinden. Ik in de zon. Jeroen in de schaduw. Hehe.

• 04 Maart 2012 - 09:45

Michiel:

Man, wat een feest! Heb even gegoogled op je uitstapjes, fantastisch! Raad ik andere af overigens.
    Kom snel met wat foto's, Ruud!
    X van ons

• 04 Maart 2012 - 09:57

Tim:

Boy(s),

Leuk verhaaltje. Jammer dat Melbourne wat tegen viel. Of misschien moet jij je gewoon eens verdiepen in kunst ;)..

Plezier maar weer!

• 04 Maart 2012 - 11:46

Germen:

Haha, klinkt goed Ruud. Jammer dat je Melbourne niet leuk vond! Als ik mij goed heb laten informeren bij zo'n beetje alle backpackers is het nog vetter dan Sydney. Lees je lonely planet is joh ;). Veel plezier. Spreek je!

Xje vanuit Laos

• 04 Maart 2012 - 12:15

Arjen & Janet:

Lekker verhaal weer! Ik (Arjen) zie graag die baard op 6 juli, ik (Janet) daarentegen niet. Lijkt mij (Arjen) dus duidelijk naar wie je luistert!

Enjoy Sydney en groeten aan Jerooney.

Groeten (Janet) en kusje (Arjen),
    ons

• 04 Maart 2012 - 13:47

Sander:

Mooie verslagen en foto's. Goed gevoel he, om eens aan de andere kant van de wereld en/of op een ander werelddeel te zijn? Leuk man, met de bus 4000 km toeren..... Weet zeker dat je het top gaat vinden. Geniet van alles! We blijven je volgen.

• 04 Maart 2012 - 13:52

Julie:

Haaa Rudy! Wat leuk om te lezen dit! Voor ons klinkt het allemaal bekend!! Fraser, whitsundays je zult wel blut zijn momenteel haha! Maar echt super gaaf! Hier in Maleisie slapen we voor 3 euro pp en hebben we net gegeten voor 7.50 met zn twee! Dat is toch wel het betere werk! Geniet er lekker van!! Kussie Juul

• 04 Maart 2012 - 14:16

Cis:

Whahaha! LEUK, zo'n omweggetje....... Scheelt echt dat die laatste bus zo relaxed was.. hahahaha!! :D
    Leuke foto's inderdaad, alleen dat shirt "Someone loves me in Holland" moet je natuurlijk wel aantrekken en niet alleen over de stoel hangen in je hotel.... Dan kan je ook nog 'veilig' naar dat Mardi Grass feestje ;-)
    Veel plezier weer verder!

• 04 Maart 2012 - 16:23

Bernadette:

Heb je nog wat van dat festival mee kunnen krijgen? Alle mensen zijn dan toch op de meest gay/lesbian manier verkleed (de foto's die ik ooit bij een ander zag...) dus waar blijven jouw verkleed foto's?

Vét gave trips, google laat té mooie plaatjes zien. Wat een geluk dat jij daar bent! x

• 04 Maart 2012 - 16:43

Wouter:

Je maakt me echt niet jaloers met die 3 prachtige plekken.... Schijtzooi. Ik wil er ook heen!

• 04 Maart 2012 - 18:02

Dana:

Hee neef! Super leuke verhalen! Heerlijk! Geniet ervan! X

• 04 Maart 2012 - 18:22

Marina Van De Pol.:

Hoi, Nou de excursies zien er erg vervelend uit hoor ik zou annuleren!!
    Ben benieuwd naar de foto's als jullie er zijn geweest. Veel plezier en groetjes !!

• 05 Maart 2012 - 20:18

Anneke:

Super om het reisverslag te lezen. En wat een mooie foto's. Vanuit Duitsland de groeten en we wensen jullie nog een mooie tijd.

• 08 Maart 2012 - 19:31

K. Minogue:

Dear Ruud,
    I was so excited to hear that you are in Sydney and know you didn't show up @ the Mardi Grass Concert... :-( A truly missed opportunity! ( for me ;-) )
    Well, hope you and your friend enjoy Australia! Hope to see you somewhere.........

• 09 Maart 2012 - 19:42

Martin:

Hé Ruud, leuk verhaal. Sydney is inderdaad leuke en gezellige stad. Geniet er van.